Blog

1. nap 2017. 08. 19.

Nagy izgalommal vártuk, hogy a harmadik nyertes Erasmus+ pályázatunk elkezdődjön. Négy kolléganőmmel, Árvainé Hannos Marinnával, Gálné Vas Csillával, Kovácsné Bokk Évával és Oroszi Hajnalkával érkeztünk Máltára, hogy a European School of English kurzusain részt vegyünk.
Az én tanfolyamom címe: The Playground Classroom Methodology at Primary Level.
13 órakor landolt a gépünk a máltai reptéren, ahonnan az iskola által biztosított transzfer segítségével könnyedén eljutottunk szálláshelyeinkre. Én, Oroszi Hajnalka kolléganőmmel,a St. Julian's-ben lévő iskolánk épületében lakom, egy kicsi,de szép és tiszta két ágyas szobában.

Miután kipakoltunk és kicsit szusszantunk, elindultunk, hogy felfedezzük a környéket. St. Julians teljesen más képet mutat nappal, mint éjjel. Azok az éttermek, bárok, amelyek nappal zárva vannak, estére kinyitnak és megtelnek élettel. A mi utcánkra például rá sem ismertünk este. Amikor megérkeztünk szinte kihalt volt, éjjel viszont alig lehet közlekedni, még gyalogosan is. Izgalmas.....

2. nap 2017.08. 20.

Málta három szigetből áll: Málta ,Gozo és Comino. A mai napra gozói kirándulást terveztünk kolléganőimmel. Öten szálltunk fel a buszra, amely a kompkikötőhöz vitt minket. A busz és az utak is zsúfoltak voltak, nagyon lassan haladtunk. Szerencsére a komp gyakran közlekedik, ill. az út sem volt hosszú a két sziget között, így azt mondhatnám, hogy vízen gyorsabban haladtunk, mint szárazföldön, de ezt megcáfolja a gozói taxis ,aki fuvarozott minket (ötünket!) a szigeten. Annyira megkapó volt a sziget hangulata, hogy legszívesebben az egész délutánt egy kávézóban üldögélve töltöttem volna. Ez már csak azért sem volt lehetséges, mert amint elfogyasztottuk az italunkat már be is zártak a szieszta idejére, meg amúgy sem azért jöttem, hogy csak üldögéljek.:) egyébként Viktóriában a fővárosban voltunk és  a kis kávészünet után felkapaszkodtunk a Citadellára, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a szigetre. A sofőrünk , aki egyben az idegenvezetőnk is volt, egy csodaszép, 'hihetetlensárga' színű homokkal borított strandra vitt minket, melynek Calupso a neve. Mielőtt elbúcsúzott, még ajánlott egy kis éttermet, ahol isteni tengeri herkentyűket ettünk. Szívesen maradtunk volna tovább, de Sajnos az idő ellenünk volt. Indulnunk kellett, hogy elérjük az utolsó komp-busz csatlakozást.

3. nap 2017. 08. 22.

Hétfő. Első nap az iskolában. Ez még akkor is nagyon izgalmas, ha ez már a harmadik Erasmus+ pályázatom. Reggel kilenckor gyülekeztünk, ahol kihirdették a csoportokat. Európa sok országából érkeztek tanárok, akik közül 14 az én csoporttársam lesz egy vagy két hétig. Tanárnőnk, Josy, átadta nekünk az órarendünket, melyből egyértelműen kiderült, hogy mozgalmas két hetem lesz. Kilenc órától fél háromig lesznek óráink. A mai napon az általános iskolás korú gyerekek nyelvtanulói profilját próbáltuk felállítani ,és ötleteket , feladatokat gyűjtöttünk arra, hogy hogyan ösztönözzük őket beszédre.

Délután a közeli Buggiba városában barangoltunk. A turistáktól nyüzsgő tengerparti város, hangulatos éttermeivel szintén elvarázsolt minket.

4. nap 2017. 08. 23.

Ez a nap már kisebb izgalommal indult. Miután megreggeliztünk az iskola éttermében ki-ki ment a saját órájára. A tanárnőt ás a csoporttársakat már ismerősként üdvözöltem, és kezdődött az első óra. Kooperatív tanulás, majd a diktálás jelentősége és végül a dalokban és a zenében lévő lehetőségek kiaknázása volt a mai menü.

Délután St Juliens városában barangoltunk. Gyönyörű volt a part és a kikötők a naplementében, és helyi finomságokat is megkóstoltunk.

5.nap 2017. 08.24.

Egyre rutinosabban indulnak a reggelek. Kicsit nehéz ugyan az ébredés, mert éjfél előtt nemigen fekszünk le, sőt.

A mai napon egy olyan eszközt használtunk ,amelyről álmomban sem gondoltam, hogy nyelvi órákon is be lehet vetni, ez pedig a matematika órákról ismert sínesrúd készlet.Nagyon izgalmas feladatokat mutatott a tanárnőnk, többségüket ki is próbáltuk. Alig várom, hogy én is ámulatba ejtsem a tanulóimat!

Délután Valettába látogattunk el kolléganőimmel. Lenyűgöztek minket az ódon épületek a jellegzetes erkélyeikkel, a dimbes-dombos utcák és szinte éreztük a történelem szelét.

6. nap 2017. 08. 24.

A mai napon a történet mesélésé volt a főszerep az iskolában. Ezen kívül szó esett még a video erejéről, a mindenki által használt YouTube szerepéről a nyelvi órákon.

Délután ismét Valettába látogattunk el, de most az iskola által szervezett kiránduláson vettünk részt. Idegenvezetőnk, Mario, olyan helyeket mutatott nekünk, melyeket nem láttunk előző nap, így a két kirándulás jól kiegészítette egymást.

Miután megnéztünk egy filmet Málta történelméről, körbesétáltuk a St. Elmo erődöt és megnéztük a Baracca Gardent. időközben besötétedett, így Valetta éjjeli fényeiben is gyönyörködhettünk.

7. nap 2017. 08. 25.

Péntek. Eltelt egy hét, és már búcsúznunk is kell hat csoporttársunktól, és három kolléganőnk is haza utazik holnap.

Egy csodás programot szerveztünk a mai (búcsú) délutánra. Először megnéztük a sziget nyugati oldalán található gyönyörű természeti képződményt, a Blue Grotto-t. Csónakkal vittek be bennünket a sziklák közé a kis barlangokba, ahol a tenger különböző kék árnyalatokban pompázott. Nagyon élveztük a látványt és a tenger közelségét.

Majd egy kis halászfaluba vezetett az utunk. Marsaxlokk színes csónakjairól híres méltán, hiszen a látvány és a hangulat minket is lenyűgözött.

Az estét a három búcsúzó kolléganőnk csodás szállodájában töltöttük. Kis fürdőzés után elfogyasztottuk vacsoránkat a hotel éttermében, majd elköszöntünk és hazabuszoztunk a mi kis szobácskánkba. Itt a hétvége!

8. nap 2017. 08. 26.

Hajnival úgy terveztük, hogy a hétvégén sem fogunk tétlenkedni és megnézzük a legkisebb harmadik szigetet is, Cominot. Délelőtt áthajóztunk a kék lagúnájáról ismert szigetre és ott töltöttük az egész napot. Lubickoltunk, napoztunk és gyönyörködtünk a minket körülvevő szépségben.

Este korán ágyba bújtunk, hiszen holnap újabb csoda vár ránk.

9. nap 2017. 08. 27.

Már otthon az utazás tervezésekor felmerült, hogy jó lenne átruccanni Szicíliába is ,hiszen közel van, mindössze két óra az út szárnyashajóval. Máltára érkezésünkkor be is fizettünk az útra. Korán indultunk, de minden nagyon jól szervezetten ment. Amikor Olaszországba értünk buszok vártak minket idegenvezetőkkel, és Taormina felé vettük az irányt. Útközben már láttuk az Etna füstölgő kráterét. Taormina egy igazi kis ékszerdoboz, engem nagyon magával ragadott a hangulata.

Az utazás második felében az Etna túra szerepelt. Kanyargós hegyi úton kapaszkodtunk egyre magasabbra, Míg el nem értük a Silvestri krátert. Innen indult a felvonó, ami még magasabbra vitt minket. Ez igazi kihívás volt nekem, tekintve, hogy iszonyú tériszonyom van. Fent mindent a sötétszürke vulkáni tufa borított, hihetetlen élmény volt ezen sétálni. A fő kráterhez csak külön engedéllyel lehet feljutni. Néhány szuvenírrel és élményekkel gazdagodva tértünk vissza Máltára.

10. nap 2017. 08. 28.

Reggel kiderült, hogy nem érkezett hozzánk új 'diák' a második hétre, így heten folytattuk a kurzust. Ma warmers, fillers, coolers gyakorlatokat gyűjtöttünk, ötleteket kaptunk arra, hogy hogyan taníthatunk új szavakat csoportmunkában és az interaktív tábla használatát gyakoroltuk.

Délután harmadszorra is visszatértünk Valettába, mert nem akartunk anélkül hazatérni, hogy megnézzük Caravaggio híres képét a Szent János Katedrálisban. A Katedrális monumentális, majdnem bezárt mielőtt megtaláltuk volna a képet.

11. nap 2017. 08. 29.

A mai óráink is nagyon hasznosak voltak. Arról esett szó, hogy hogyan stimuláljuk az írást és az olvasást ált. iskolás szinten, illetve a CLIL módszertanról beszélgettünk.

Délután Málta egyik híres strandját a Golden Bay-t kerestük fel. Itt Itt forgatták a Trója című film partraszállás jelenetét Brad Pittel. Sajnos Még csak Braddal hasonlóval sem találkoztunk.:)

12. nap 2017. 08. 30.

Már csak három napunk van hátra, nagyon gyorsan telik az idő, de nagyon el is fáradtunk. Ma nem utaztunk sehova, Hajnival lesétáltunk az utcánk végén található sziklás partra és pihengettünk, beszélgettünk kicsit.

Az órán is látszott, hogy kicsit ' megrogyott' a társaság , délután már alig bírt velünk a tanárnőnk. Kiderült, felnőtt emberek is tudnak úgy viselkedni, mint a gyerekek, ha fáradtak.

Egyébként nagyon jó oldalakat ismertünk meg, keresztrejtvényeket és quizz feladatokat készítettünk.

Már nagyon hiányoznak a gyerekeim!!!!!

13. nap 2017. 08. 31.

Utolsó előtti nap. Este már csomagolunk is, hiszen holnap az órák után jön értünk a transzfer és megyünk a reptérre.

Na de az iskolában azért nem tétlenkedtünk, vicces kiejtés gyakorlatokat és játékos feladatokat tanultunk.

Délután az iskola által szervezett kiránduláson vettünk részt. Mdinába, a sziget régi fővárosába utaztunk. Idegenvezetőnk most is sok történelmi ismerettel tarkította a városnézést.Viszonylag sok szabadidőt is kaptunk, így sétálgatva gyönyörködtünk az ódon épületekben, esti fényekben.

14. nap 2017. 09. 01.

Kurzusunk utolsó napja, hazautunk napja is egyben. Délelőtt még a dráma és szerepjáték volt terítéken az iskolában, majd megkaptuk a kurzuszáró oklevelet, és elköszöntünk tanárunktól ill. a csoporttársaktól. Majd összeszedtük csomagjainkat és indultunk a reptérre.

Viszlát Málta!

Szakmai szempontból nagyon hasznos volt az itt töltött 2 hét , rengetek gyakorlattal, ötlettel, hasznos információval térek haza. Biztos vagyok benne, hogy óráimon is kamatoztatni fogom az itt szerzett ismereteket.

Az élményekről, nyelvi fejlődésről, kulturális ismeretekről, feltöltődésről nem is beszélve.

Köszönöm, hogy itt lehettem!